تم نقل المنتدي لموقع اخر
http://phar3na.totalh.net

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

تم نقل المنتدي لموقع اخر
http://phar3na.totalh.net
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

يتسمى ايه ده بجد

3 مشترك

يتسمى ايه ده بجد Empty يتسمى ايه ده بجد

مُساهمة من طرف pogy 2016-03-08, 4:01 pm

لما اكون شوفت الحاجة بعينى ومسكتها بإيدى مع صاحبها
وصاحبها مش عاوز يصورها حتى على تليفونه ومصمم اللى عاوز يشوف ويجى بعينه ويفحص ورافض مبدأ التصوير تماما بحجة انه نقل الحاجة من بلدها وصرف كتير فى النقل وهى فى القاهرة
وانا لما كلمت 4 جهات موثوقة مصممين انه يصور وقالولى الموضوع كده فى "إن" وشكو فى الموضوع
محتاج ارائكم

pogy
عضو

ذكر

يتسمى ايه ده بجد Empty رد: يتسمى ايه ده بجد

مُساهمة من طرف rohee6feek 2016-03-08, 9:17 pm

انا بتعصب من كلمه جهه دي ياجدعان اربع جهات وهو مفيش غير جهتين بس اللي بيشيلو بعد الثورة قول انك كلمت اكتور من وسيط مختلف
ع العموم انا بهزر معاك يا بوجي ع متقفش بس لما بقولك اني بتعصب
اللي حصل معك دي يابوجي حاجه من الاتنين يا اما الراجل فعلا صادق اوي اوي بس معندوش امان للتصوير والوسطا وخايف ان ريحه الحاجه اللي معاه تطلع وتتحرق
الحاجه التانيه يكون الراجل ده مش تمام وبيلعب ع الشرط الجزاءي
او الحاجه بردة سليمه وبيلعب ع الشرط الجزاءي وبتتنقل من بلد لبلد ع تبقي عمليه نصب جديدة
بس هنرجع ونقول لو هو خايف ازاي دخلك ع الحاجه انا اقولك
ده ف حد ذاته يخليك تشك ف الاقتراح التاني لانك تقريبا وسيط يعني مش خبير اثريات تقدر تقيم الحاجه اللي قدامك
ثانيا هو مش مستفاد منك بحاجه لكن جايبك طعم ع تجيب اللي معاك ويفرض عليهم الشرط الجزاءي وبكدة الموضوع اتحل
تيجي بقي تكشف الراجل ده ازاي
طبعا هو رافض التصوير فانت تساله لو الدكتور جالك والحاجه طلعت مضروبه هتدفع شرط جزائي؟ هيقولك لا
طيب لو السعر معجبكش هتسيب الناس تمشي بسهوله بعد مامكانك اتحرق ولا هترجع تصرف تاني ع تنقلها مكان تاني
ف الخلاصه
الاول هل الشغل مكان كامل ولا قطع منفردة لو قطع منفردة سيبك منه
لو مكان كامل قوله صورلي قطعه واحدة بزلت كبيرة وواحدة صغيرة هجبلك فيهم سعر لو عجبك نشيل الباقي
لو هرب منك بقي روح اشتري زير وكسرة ع دماغ ام اللي جابووووة

rohee6feek
عضو أخ

ذكر

مُساهمة من طرف الكنج 2016-03-09, 9:46 am

ههههههههههه

الكنج
عضو صديق

ذكر

مُساهمة من طرف pogy 2016-03-12, 1:02 pm

rohee6feek كتب:انا بتعصب من كلمه جهه دي ياجدعان اربع جهات وهو مفيش غير جهتين بس اللي بيشيلو بعد الثورة قول انك كلمت اكتور من وسيط مختلف
ع العموم انا  بهزر معاك يا بوجي ع متقفش بس لما بقولك اني بتعصب
اللي حصل معك دي يابوجي حاجه من الاتنين يا اما الراجل فعلا صادق اوي اوي بس معندوش امان للتصوير والوسطا وخايف ان ريحه الحاجه اللي معاه تطلع وتتحرق
الحاجه التانيه يكون الراجل ده مش تمام وبيلعب ع الشرط الجزاءي
او الحاجه بردة سليمه وبيلعب ع الشرط الجزاءي وبتتنقل من بلد لبلد ع تبقي عمليه نصب جديدة
بس هنرجع ونقول لو هو خايف ازاي دخلك ع الحاجه  انا اقولك
ده ف حد ذاته يخليك تشك ف الاقتراح التاني لانك تقريبا وسيط يعني مش خبير اثريات تقدر تقيم الحاجه اللي قدامك
ثانيا هو مش مستفاد منك بحاجه لكن جايبك طعم ع تجيب اللي معاك ويفرض عليهم الشرط الجزاءي وبكدة الموضوع اتحل
تيجي بقي تكشف الراجل ده ازاي
طبعا هو رافض التصوير فانت تساله لو الدكتور جالك والحاجه طلعت مضروبه هتدفع شرط جزائي؟ هيقولك لا
طيب لو السعر معجبكش هتسيب الناس تمشي بسهوله بعد مامكانك اتحرق ولا هترجع تصرف تاني ع تنقلها مكان تاني
ف الخلاصه
الاول هل الشغل مكان كامل ولا قطع منفردة لو قطع منفردة سيبك منه
لو مكان كامل قوله صورلي قطعه واحدة بزلت كبيرة وواحدة صغيرة هجبلك فيهم سعر لو عجبك نشيل الباقي
اشكرك لردك
الشغل عبارة عن 13 تمثال فيهم 3 ذهب والباقى بازلت على حجر طالعين من مقبرة فى الصعيد وهو بيحاول يخلص فى دول كبداية فقط عشان لو حصل حاجة تبقى جت فى الحاجات الصغيرة
الراجل مش شارط اى شروط بالعكس ده قايل ان الخبير يجى وياخد 50 الف قبل ما يخش على الحاجة ولو لاقى الحاجة شمال او مضروبة حلال عليه الفلوس ولو الحاجة اصلية يقعد عليها ويخلص فيها الراجل مالوش اى شروط وده اللى هيجننى
بيتكلم بثقة قوية جدا
بس اللى بيعمله ده من ناحية التصوير وانه مش راضى يصور هو ده اللى يقلق

pogy
عضو

ذكر

مُساهمة من طرف rohee6feek 2016-03-12, 5:16 pm

انت قولت كلمه فتحت بيها ع نفسك باب لدخول النصابين ولعيبه الشرط الجزاءي ومكنش ينفع تقولها حتي لو حقيقه
نزول الصعيد ع حاجه مالهاش دليل بيكون مخاطرة كبيرة جدا
ونزول الصعيد مش بيتم الا وقت التنفيذ وبيكون تكلفه التامين اكتر من المبلغ اللي انت ذكرته ف الشرط الجزائي والصعيد اخطر من الوادي كمان
ف كلامك قولت ان الراجل بيضحي بالرفايع دي تفتكر لو ف غدر من التجار هيطلع من ايد الصعايدة سليم
طيب لو عندنا غدر نبلغ الشرطه تفتكر الشرطه هتاخدنا وتسيب صاحب الحاجه مهيدخل السجن بردة
ع العموم سيبك من موضوع الشرط ده ومتفتحش بيه مجال مشاكل لنفسك
ع العموم
الراجل يصور قطعه واحدة بس بزلت يختبر بيها الناس واللي هينفذ ويسمع سعر فيها وكل شيء هيتم بالتليفونات بس لا حد هيعرفله مكان ولا اي ضرر خالص لحد ميوافق ويتم التنفيذ ودي ابسط الطرق
لو رافض يبقي فيها قلق
تعرض عليه موافق يصور تصوير ويجي القاهرة ويعرضه ع الناس وعليه يتم التنفيذ
لو رفض يبقي فيها قلق
تعرض عليه تاني شخص من اهله ينزل القاهرة يقعد ف المكتب لحد مالخبير يروح يشوف الحاجه ويتم التنفيذ وده زي نظام رهينه كده لكن انا مش بشتغل فيه بس ده عرض ع تكشف بيه اللي قدامك لو عندة نيه غدر
تيجي بقي للنهايه لو رفض ف كل الاحوال دي يبقي تعرض عليه انت زي مدخلت اول مرة وشوفت الحاجه اعرض عليه انك تروح تاني وتقعد معاهم وتصور قطعه وانت قاعد وتبعتها واتس او مكالمه فيديو مع الخبير والتقييم هيتم وانت قاعد
لو رفض بقي
قوله انا بطلت شغل ف ام الشغلانه بنت ستين كلب دي

المعلومه دي ليك ياصاحبي
الجماعه دول بيطلبو الخبير يروح هناك الخبير طبعا موثوق عن الجهه او الناس اللي بتشيل
الخبير يدخل من هنا ومصنع السلاح يترفع عليه من هنا
وبالنص
اتصل بالجماعه بتوعك واكدلهم ان الحاجه سليمه ميه ف الميه هاتو الفلوس وتعالو
طبعا بردة بيكون فيها قلق بردة وشغل مخاطرة بحياه البشر
لو اي استفسار كلمني ع رقمي واتس او اتصال او اي شيء انا تحت امرك
01018764757

rohee6feek
عضو أخ

ذكر

مُساهمة من طرف rohee6feek 2016-03-12, 5:21 pm

نسيت اسالك يا بوجي ف موضوع ليك بتقول نك وسيط وعندك اللي بيشيل بشرط الحاجه تكون اصليه وشوفتها بعنيك
طب ليه مخلصتش فيها

rohee6feek
عضو أخ

ذكر